White Claw bjuder på en frisk smakupplevelse

White Claw bjuder på en frisk smakupplevelse
White Claw bjuder på en frisk smakupplevelse.
White Claw, den internationellt ledande aktören inom den nya dryckeskategorin Hard Seltzer lanseras nu i Sverige. Det görs i partnerskap med Spendrups Bryggeri. White Claw bjuder på en frisk smakupplevelse som finns i Systembolagets beställningssortiment från och med 1 juni. Produkten kommer även finnas på barer och restauranger runt om i landet med start i sommar.

White Claw bjuder konsumenterna på ett spännande och okonventionellt alternativ till befintliga alkoholhaltiga drycker. White Claw Hard Seltzer Lime är en Hard Seltzer, som består av kolsyrat vatten, alkohol samt en hint av lime. Med en lägre alkoholhalt på 4,5 procent och sitt låga kaloriinnehåll (95 kalorier/burk) ger den en balanserad lätt och uppfriskande smakupplevelse.

– Att välja dryck med lägre alkoholhalt är en trend vi sett runt om i hela världen. Det är en av många anledningar till varför White Claw har blivit så populär, drycken har låg alkoholhalt, minimalt kaloriinnehåll och är snål på socker utan att kompromissa med den goda smaken. Med tanke på svenskarnas preferenser när det gäller mat och dryck tror vi att White Claw kommer att göra succé även här i Sverige, säger Björn Mannervik, marknadschef partnervarumärken.

White Claw är ett svar på de aktiva och sociala konsumenternas önskan om ett kalori- och sockersnålt dryckesalternativ. White Claw utvecklades av Irland-baserade Mark Anthony Brands International år 2016. Företaget är sedan tidigare kända för att vara banbrytare inom innovation och det dröjde inte länge förrän White Claw blev marknadsledare inom Hard Seltzer-kategorin i USA.

Sedan varumärket grundades har White Claw även tagit förstaplatsen bland Hard Seltzers i Nederländerna, Irland och Storbritannien. I Australien såldes det i samband med lanseringen oktober 2020 en miljon burkar under första veckan. White Claws tillväxt förväntas fortsätta öka under kommande månader då drycken gör entré i fler länder på den europeiska marknaden.

– Vi är glada över att tillsammans med Spendrups nu kunna erbjuda White Claw Hard Seltzer i Sverige. Det känns tryggt med teamet på Spendrups som distributör då de har en imponerande marknadsposition, stark produktportfölj och meritlista för att bygga varumärken inom flera kategorier. White Claw är inte bara en dryckesupplevelse, det är ett livsstilsval där konsumenterna inte behöver kompromissa med sin hälsosamma, aktiva och sociala livsstil, säger Davin Nugent, CEO på Mark Anthony Brands International.

White Claw Hard Seltzer Lime är tillgänglig i Systembolagets beställningssortiment art.nr.52301 från och med 1 juni 2021 och kostar 24,90 kronor. Produkten kommer även att finnas tillgänglig i barer och restauranger runt om i landet.

Inga kommentarer

Lämna en kommentar

Your email address will not be published.